tisdag 19 november 2013

Veckobrev v 47

Hej! Efter att ha lottat bland de texter-deckare som innehöll allt det som ska finnas med, så skickade vi Emil Ravakkos och Isabella Fröbergs deckare till Partille stories! Nu hoppas vi på vinst!!

Nu ska deckarna skickas in på torsdag morgon och jag ägnar kvällarna åt att läsa era barns fantastiska berättelser!! De är verkligen helt otroliga och man ser vilka framsteg de har gjort i sitt skrivande! Härligt! Vi har helt klart goda chanser att plocka hem vinst :-)
Vi kommer också att jobba vidare med deckaren genom att göra en framsida och skriva ut alla texter för att göra en bok.
 
Vi kommer behöva göra lite tillfälliga justeringar i arbetslagen fram till jul. Jag ( Titti ) kommer att arbeta med tvåorna de veckor som är kvar och Anna som har klassen på fredagar hoppar in för mig under de veckor jag är "bortlånad". Men jag kan ju inte slita mig från lucia-spelet så då är jag med....

Läxor: 
Svenska: fokus på deckare!!! Bli helt klar och bearbeta texten så att den är korrekt! Plus läsning tre dagar i veckan.
Matte: repetera gångertabellen så att den sitter till 100 %
Engelska: se planering

Luciaföreställning för er föräldrar blir den 12 dec kl 18.00.
Vi tränar på för fullt!

Trevligt att få träffa er alla på utvecklingssamtal!

Med vänlig hälsning, Björkenpedagogerna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar