FRITIDSKLUBBEN VECKA 39 och 40
Torsdag 26/9
15.00-16.00 Fyrorna data tid i klassrummet.
Fredag 27/9
13.00-14.45 Städdag och korvgrillning på skolgården
Måndag 30/9
14.00-14.40 Sävehofhallen endast bollspel
14.00-14.40 Lilla hallen denna tiden har vi inga bollar där.
14.00-14.40
Läxhjälp i ett klassrum där lärare finns på plats.
14.40-15.00 Mellanmål
Tisdag 1/10
14.00-14.40 4orna egen tid på klubben, 5orna har datatid i sitt
klassrum.
14.40-15.00 Mellanmål
Onsdag 2/10
13.15-15.30 Vi går går ner till Björndammen och badar. Denna
gången är det 4 ornas killar som går dit. Vi äter mellanmål där
nere innan vi går tillbaks till skolan.
Torsdag 3/9
14.40-15.00 Mellanmål
15.00-16.00 4orna har datatid i klassrummet, femmorna får egen
tid på klubben.
Fredag:
13.15-14.40 Vi är ute på skolan, man kommer kunna välja på
frisbee golf eller måla
Vi hoppas på en rolig vecka Anneli, Maria, Daniel och Jonas
Anneli, Daniel,
Visar inlägg med etikett fritidsklubben. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fritidsklubben. Visa alla inlägg
tisdag 24 september 2013
måndag 16 september 2013
fritidsklubben v.38
FRITIDSKLUBBEN VECKA 38
Måndag:
14.00-14.40 Sävehofhallen endast bollspel
14.00-14.40 Lilla hallen denna tiden har vi inga bollar där.
14.00-14.40
Läxhjälp i ett klassrum där lärare finns på plats.
14.40-15.00 Mellanmål
Tisdag:
14.00-14.40 4orna egen tid på klubben, 5orna har datatid i sitt
klassrum.
14.40-15.00 Mellanmål
Onsdag:
14.40-15.00 Mellanmål
15.00-15.30 Samarbets lek i lilla hallen
Torsdag:
14.40-15.00 Mellanmål
15.00-16.00 4orna har datatid i klassrummet, femmorna får egen
tid på klubben.
Fredag: aktiviteter utomhus 13-14.40
hälsningar Daniel,
Måndag:
14.00-14.40 Sävehofhallen endast bollspel
14.00-14.40 Lilla hallen denna tiden har vi inga bollar där.
14.00-14.40
Läxhjälp i ett klassrum där lärare finns på plats.
14.40-15.00 Mellanmål
Tisdag:
14.00-14.40 4orna egen tid på klubben, 5orna har datatid i sitt
klassrum.
14.40-15.00 Mellanmål
Onsdag:
14.40-15.00 Mellanmål
15.00-15.30 Samarbets lek i lilla hallen
Torsdag:
14.40-15.00 Mellanmål
15.00-16.00 4orna har datatid i klassrummet, femmorna får egen
tid på klubben.
Fredag: aktiviteter utomhus 13-14.40
hälsningar Daniel,
onsdag 22 maj 2013
Digitala-galan (Fritids)
Hej, alla fritidsavdelningarna har i år haft ett gemensamt tema som varit hur man kan arbeta digitalt. Där syftet har varit att visa både barnen och er föräldrar hur mycket mer vi gör och kan göra med datorer/kameror osv än att spela spel.
Vi på klubben har ju arbetat med ljus-graffiti, så nu på tisdag 28/5 kommer skolans fritids presentera det vi gjort genom att ha vad vi valt att kalla digital-galan. Mellan 16.00-18.30 kommer alla avdelningar visa upp allt kul dom har gjort, filmer, foton, nyhetssändningar osv. Vi kommer även att ha poängpromenad, glassförsäljning, Ipad-tävling m.m
Så alla är hjärtligt välkomna till skolan på tisdag.
Hälsningar Furans pedagoger.
torsdag 29 november 2012
Klubben informerar
Klubben informerar
Nu har vi haft två fall där vi inte
vetat vart barnet i fråga har varit efter skolan och vill beskona
föräldrar, anhöriga och oss själva från att gå igenom detta
igen. Med tanke på vad som hände för ett par veckor sedan i Skår
vill vi trycka extra mycket på hur viktigt det är att meddela när
man går hem från Klubben. Det är jätteviktigt att barnen säger
till när de går hem och att både vi pedagoger och ni
föräldrar vet när och var de går.
Dessa nummer går till samma telefon,
den vi har här på Klubben. Många av er är duktiga på att höra
av er via telefon, sms, mail eller lapp vilket är jättebra! Det
underlättar verkligen arbetet för oss här på Klubben.
Telefon: 031-7929924
Sms: 0761-401704
Mail: furansfritidsklubb@gmail.com
Världens bästa
fritidsklubb!
Även om vi har det riktigt bra här på
Klubben så vet vi att vi kan bli ännu bättre. Vi har nu tänkt att
vi ska bli världens bästa fritidsklubb och har satt upp några nya
mål att jobba mot.
Vad vi framförallt behöver jobba med
är
- Ljudvolymen
- Städningen efter oss, oavsett om vi har pysslat, spelat eller lekt i kuddrummet
- Mellanmålet som fortfarande är lite stökigt
Barnen är duktiga på att ta hand om
varandra, även över klasserna, men självklart fortsätter vi att
ha detta i fokus så att det blir så bra som möjligt för alla.
Därför tänker vi att vi ska ha en extramysig dag här på Klubben
när vi känner att vi har haft en bra period där det fungerat bra
och målen uppnåtts.
Vi har tagit upp detta med barnen men
vi vill även att ni pratar om allt det här hemma. Var extra noga
med att trycka på hur viktigt det är att barnen hör av sig när de
går hem, för allas skull.
Vi
vill även påminna om att ni behöver skicka in tider för jullovet,
det är många som inte har svarat än.
söndag 28 oktober 2012
Fritidsklubben
Klubben
informerar! 14/11
- Vi har fått en ny medarbetare som heter Annica Gunnérus. Hon kommer att vara hos oss måndagar, torsdagar och varannan fredag.
- Nu börjar det dra ihop sig för Bazar. Den är som alla vet 29/11 kl. 17.00-20.00 i Bamba. Vi håller på för fullt med bakning, tvål- och armbandstillverkning. På måndagar kommer Emma (slöjdläraren) att hjälpa till med armbanden. Vi kan redan nu kittla er med att vi har fixat fantastiska priser till vårt lotteri.
Jullov
på Fritidsklubben
Nu är det snart dags för jullov här på skolan. Vi behöver veta om ditt barn kommer vara på Klubben under de fem lovdagarna. Vi har som vanligt öppet kl 10.00 - 17.00. Som vanligt under loven öppnar vi dörren klockan 10, behövs morgonomsorg kontakta rektorn Björn (031 – 792 99 34). Vi vill påminna om detta då det under höstlovet kom barn redan runt 9. Fyll nedan i tiderna på respektive dag och maila oss senast onsdag 5/12.
Nu är det snart dags för jullov här på skolan. Vi behöver veta om ditt barn kommer vara på Klubben under de fem lovdagarna. Vi har som vanligt öppet kl 10.00 - 17.00. Som vanligt under loven öppnar vi dörren klockan 10, behövs morgonomsorg kontakta rektorn Björn (031 – 792 99 34). Vi vill påminna om detta då det under höstlovet kom barn redan runt 9. Fyll nedan i tiderna på respektive dag och maila oss senast onsdag 5/12.
Fredag
21/12 (avslutningsdag)
Torsdag
27/12:
Fredag
28/12:
Onsdag 2/1:
Torsdag 3/1:
Fredag
4/1:
Vi
önskar att ni respekterar sista datumet
(onsdag 5/12). Inför höstlovet var vi tvungna att ringa cirka 20
samtal, den tiden lägger vi hellre på era barn. Det är viktigt att
alla hör av sig även om ditt barn är ledigt.
Skulle
ert barn bli sjuk/ledig eller av någon annan anledning byta tid
meddela då detta till oss (inte via barnet) via telefon eller mail
snarast möjligt. Om ni inte meddelar oss kan vi inte fylla i papper
från Försäkringskassan.
Daniel,
Alicia, Annica och Martin
Telefon:
031-7929924
Sms:
0761-401704
Fritidsklubben informerar
Rutiner
för mellanmålet
- Man går hem innan eller efter mellanmålet (för att slippa allt spring i bamba). Mellanmålet håller på mellan 14.40-ca 15.00.
- När personal säger till att det är mellanmål, så skall man inte skjuta ett skott till, bara spela klart, osv. Utan man går direkt.
- Man sitter kvar på sin stol till personalen kommer med en trasa. Då torkar man sin plats, sätter upp sin stol, lämnar glaset och GÅR tillbaka till klubben.
- Tänka på ljudvolymen. Man pratar med normal samtalston med dom som sitter runt samma bord.
Höstlovet
på Fritidsklubben
Ons: Baka
inför bazaren
Hinderbana
i hallen efter lunch
Tors: Baka
inför bazaren
Filmmys,
har du en bra film att ta med är det välkommet. Tänk bara på
åldersgränsen.
Fre: Innebandyturnering
9.45-11.00 i Sävehofhallen, vi mixar lag med Tallen. Det är helt
okej att ta med egen klubba. Samling på klubben 9.20.
Baka
inför bazaren
Skulle
ditt barn bli sjukt/ledigt ber vi er att höra av er till oss, annars
kan vi inte fylla i Försäkringskassans papper.
OBS!!
Fritidsklubben har öppet 10.00-17.00 med undantag för fredagen då
vi spelar innebandy.
Alicia
– Daniel – Martin
furansfritidsklubb@gmail.com,
031-792 99 24 (telefon) eller 0761-40 17 04 (sms)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)